Postnikova/Rozhdestvensky

Ravel: Alborada del Gracioso
Vaughan Williams: IV. (f-moll) szimfónia
Prokofjev: I. (Desz-dúr) zongoraverseny, op. 10
Prokofjev: Rómeó és Júlia, op. 64 - részletek

 - Montague-k és Capuletek
 - Lőrinc barát
 - Antillai leányok tánca
 - Tybalt halála

Közreműködik: Viktoria Postnikova  
Vezényel: Gennady Rozhdestvensky                                

A francia zeneszerző, Maurice Ravel 1904-1905-ben komponált Miroirs (Tükröződések) című zongoraciklusának negyedik, Alborada del Gracioso című tételével kezdődik az este: a szerző a teljes művet a francia zenészekből, írókból és művészekből álló, Les Apaches (Apacsok) nevű avantgárd művészeti csoportnak ajánlotta, amelynek ő maga is tagja volt.„Beethoven óta a legnagyszerűbb szimfónia”, mondta Ralph Vaughan Williams IV. szimfóniájáról William Walton brit zeneszerző. Vaughan Williams nem adott címet művének, ezzel is kifejezve azt a szándékát, hogy a szimfónia hallgatója kizárólag a tiszta zenét hallja és értse - mindenféle külső befolyás vagy hatás nélkül. Prokofjev 1911-ben, konzervatóriumi tanulmányai idején írta I. zongoraversenyét, amelyben már megmutatkozott sajátos stílusa: a hideg szellemesség és a bensőséges érzelem már itt csodálatra méltóan váltakozik. A zongoraverseny, amelynek három tétele megszakítás nélkül követi egymást, Viktoria Postnikova közreműködésével hangzik el, mielőtt felcsendül a szintén Prokofjev által komponált Rómeó és Júlia néhány részlete. A zenekart az egyik legnagyobb hatású karmester, a többek között Szofija Gubajdulinát és Alfred Schnittkét is megihlető Gennady Rozhdestvenskyvezényli, akinek nevéhez fűződik többek között Csajkovszkij összes zongoraművének lemezfelvétele is.