Beethoven-napok a Concerto Budapesttel 2. - ELMARAD

BEETHOVEN-NAPOK Fischer Annie tiszteletére

BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84

BEETHOVEN: C-dúr hármasverseny, op. 56

BEETHOVEN: VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92

Közreműködik: Anthony Marwood hegedű Perényi Miklós cselló, Balázs János zongora, Concerto Budapest

Vezényel: Keller András

A 2020. április 26-ra meghirdetett, a koronavírus-járvány miatt elhalasztott koncert pótlása.

A Fischer Annie emlékezetének szentelt Beethoven-napok e koncertjén Keller András három emblematikus Beethoven-művet és három nagy hangszeres szólistát vonultat majd a közönség elé. A magyar hallgatók számára, úgy lehet, mindörökre 1956 emlékét felidéző, hősi hangvételű Egmont-nyitány 1810-ben készült el: Goethe történelmi drámája elé íródott, amelynél hamar sokkalta népszerűbbé vált. Az 1808-as ősbemutatójú, három tételes C-dúr hármasverseny magánszólamaiban a magyar zenei élet büszkeségei, azaz Perényi Miklós és Balázs János mellett a nagyszerű brit hegedűs, a koncertszólistaként és kamaramuzsikusként egyaránt világszerte keresett Anthony Marwood játszik majd. Az 1811-1812-ben komponált A-dúr szimfónia 1813. december 8-án, a bécsi egyetem nagytermében hangzott fel először nyilvánosan, méghozzá az ekkor már leginkább csak a látására támaszkodó komponista vezényletével. A mű második tételét, a filmzenékben utóbb oly nagy előszeretettel szerepeltetett Allegrettót rögtön meg is ismételtette a közönség.