Agnes Kory: Két kevésbé ismert Bartók-darab szólalt meg a kimagasló színvonalú budapesti hangversenyen

Seen and Heard International kulturális portálon április 17-én megjelent beszámolóban a Bartók Tavasz április 1-i Várjon Dénes és a Concerto Budapest 2.1 koncertjéről írt átfogó kritikát Agnes Kory, a londoni Béla Bartók Centre for Musicianship igazgatója.

„Mind Várjon Dénes zongoraművész, mind a karmester, Keller András, mind pedig a zenekar igen magas színvonalú előadást nyújtott a nyilvánvaló technikai kihívások (csakúgy, mint a zsúfolt színpad miatti kellemetlenségek) ellenére. Várjon Dénes számára mindkét darab viszonylag új volt, és egy vele folytatott interjú tanúsága szerint koncerten most játszotta őket először, de erre a premierre Várjon Dénes igen büszke lehet. Bartók humora mindkét műben világosan jelen van, és ezt a vonást a zongoraművész kiválóan közvetítette. Várjon Dénesnek azonban állóképessége sem utolsó, hiszen Bartók nem kímélte a szólistát (sem a zenekart). A hosszú és erőt próbáló Scherzo végén egy váratlan zongora-hegedű párbajt hallgatunk, melyet mind Várjon, mind a koncertmester csodálatosan oldott meg. A Rapszódia végén pedig a kürt kerül szólószerepbe, mely szintén remekül hangzott vélhetően az első kürtös előadásában.” Agnes Kory.

A teljes angol nyelvű kritika itt olvasható.