Kurtág 90 - Születésnap

Kurtág György: Üzenetek zenekarra Op. 34

Kurtág György: Double Concerto, op. 27/2
Louise Hopkins (cselló), Tamara Stefanovich (zongora)

Kurtág György: ...quasi una fantasia..., op. 27 no.1
Pierre-Laurent Aimard (zongora)

szünet

Kurtág György: Új üzenetek zenekarra Op. 34/a

Kurtág György–ifj. Kurtág György-Olivier Cuendet: Zwiegespräch - dialógus szintetizátorra és zenekarra
Közreműködik: ifj. Kurtág György

Kurtág György: Petit Musique solennelle en hommage à Pierre Boulez - magyarországi bemutató

Pierre-Laurent Aimard (zongora), Tamara Stefanovich (zongora), Louise Hopkins (cselló), ifj. Kurtág György (elektronika, billentyűs hangszerek), Szent Efrém Férfikar, Concerto Budapest
 
Vezényel: Keller András
 

 

Kurtág szerint „egész életünk nem más, mint egyetlen zarándoklat, hogy visszaszerezzük a bennünk elveszett gyermeket.” Az az elfogulatlan érdeklődés, teljes nyitottság és lángoló szeretet, amellyel a zenetörténeti múlt egy-egy alkotója iránt él benne, arra utal, hogy sikerült megtalálnia magában ezt a gyermeket. Ebből adódik, hogy a kortárs zeneszerzők közül talán Kurtág viszonya a legproblémamentesebb a zenetörténeti hagyományhoz. Fölényesen, enciklopédikus teljességgel ismeri a zeneirodalmat. A kamarazenei repertoárt évtizedeken keresztül tanította. Mégsem kell félnie, hogy csupán utánzóvá válik: kompozícióinak számos pillanata a zenetörténeti múlt számára legkedvesebb pillanatait visszhangozza, de félreismerhetetlenül egyéni és közvetlen módon. Hasonló a viszonya a magyar és a román népzenéhez is. Zenei gondolkodását meghatározzák a népzenei tapasztalatok (egyes tételei számtalan változatban léteznek, mint a népdalok), Kurtág nem akarja tudatosan folytatni Bartók és Kodály magyar hangját, de nem is menekül e hatástól. Így őrizheti zenéje a mai napig -- minden ideológiától mentesen - a magyar és közép-európai folklór lenyomatát.

Rendező: BMC, Zeneakadémia Koncertközpont

Jegyár: 1 100, 1 700, 2 400, 2 900 Ft