Mihail Pletnyov, Baráti Kristóf és a Concerto Budapest

WAGNER: Trisztán és Izolda – előjáték, WWV 90
SCHUMANN: a-moll zongoraverseny, op. 54
FRANCK: d-moll szimfónia, op. 48

Mihail Pletnyov zongora
Vezényel: Baráti Kristóf

Közreműködik: Hámori Gabriella, az Örkény Színház és a Concerto Budapest "INZERT" programsorozat keretében 

Pletnev Plays Schumann, avagy Pletnyov Schumannt játszik – ezzel a címmel jelentette meg az arhangelszki születésű művész 2004-es szólólemezét a Deutsche Grammophon, s ez a produkció áll majd e koncert középpontjában is, hiszen karmesteri szerepléseit követően a Concerto Budapest egyik legkedvesebb partneréhez ez alkalommal az a-moll zongoraverseny szólistájaként lehet majd szerencsénk. A műsor egyebekben is a romantika sűrűjébe kalauzolja a közönséget, hiszen a nyitószám éppenséggel a Trisztán és Izolda Előjátéka lesz, melyet Wagner így magyarázott: „[a szerző] csak egyszer, de hosszú, tagolt áradással bontotta ki a kielégíthetetlen vágyat, a gyengéd vonzódás félénk vallomásától, félő sóhajokon, reményen és tétovázáson, panaszon és kívánságon, mámoron és kínlódáson át a hatalmas kitörés óriási erőfeszítéséig, mely megnyitná a határtalanul vágyódó szívnek a végtelen szerelmi mámor tengeréhez vezető utat...Hiába! A szív tehetetlenül visszahanyatlik, és vágyban eped el..." A Baráti Kristófot karmesterként köszöntő koncert második részében azután a botor módon akár egyműves komponistának is vélhető César Franck oly népszerű, 1888-ban befejezett d-moll szimfóniája hangzik majd fel.

A Concerto Budapest és az Örkény Színház  "INZERT" együttműködése a Favoritok bérletsorozat valamennyi előadásán.

Az Örkény Színház munkájának értelmét az a nyitottság adja,amellyel gyakran fordulunk társadalmi ügyek, kortárs kérdések és egyáltalán a művészi kifejezés lehetőségeinek kitágítása felé. Meggyőződésünk, hogy a színháznak találkozási pontként kell működnie. Ezért a társulat húsz évvel ezelőtti alapításától fogva párbeszédben
vagyunk a társművészetekkel is. E következő találkozást – a zeneművészet kiválóságaival és nem utolsósorban a Concerto Budapest hallgatóságával – kíváncsian várjuk. Az előttünk álló koncertsorozatban társulati tagjaink tolmácsolásában olyan szövegeket hallhatnak, amelyekkel annak a kérdésnek a megválaszolására hívjuk Önöket, hogy a műsoron szereplő zeneművek és utóéletük, szerzőik életútja hogyan hatottak és hatnak mind a mai napig művelődés- és szellemtörténetünkre.

Mácsai Pál,
az Örkény István Színház
igazgatója